07/03/2018
Vandaag in de les zagen we enkele filmfragmenten van kinderen die gevlucht zijn uit Syrië. De kinderen vertelde in het fragment hun verhaal op een zeer aangrijpende manier.
In tegenstelling tot enkele andere leerlingen van de klas bleven deze fragmenten me sterk bij, en vond ik ze zeer aangrijpend.
Toen ik later hoorden dat er lessenpakketten rond werden opgesteld door Amnesty international ben ik na de les thuisgekomen en reeds gaan zoeken op het internet naar het gratis lesmateriaal.
Ze zijn nog niet besteld maar dat gaat zeker nog gebeuren.
Voor kinderen wordt er hier een duidelijk beeld geschetst over de huidige vluchtelingensituaties in de wereld. Dit zal de kinderen dan ook erg aanspreken omdat het over leeftijdsgenootjes gaat.
Ook de materialen die bij de filmpjes gemaakt werden zijn zeer kindvriendelijk en spreken volgens mij de leerlingen echt na. Het zet hen vooral aan het nadenken. Ik vind het dan ook belangrijk dat leerlingen er met elkaar kunnen over praten om meningen te delen en dat ze naar elkaar leren luisteren.
Toen ik zag dat er hiervoor ruimte werd voorzien in het didactisch materiaal was ik wel overtuigd om dit zelf mee te nemen in de klaspraktijk.
Vandaag in de les zagen we enkele filmfragmenten van kinderen die gevlucht zijn uit Syrië. De kinderen vertelde in het fragment hun verhaal op een zeer aangrijpende manier.
In tegenstelling tot enkele andere leerlingen van de klas bleven deze fragmenten me sterk bij, en vond ik ze zeer aangrijpend.
Toen ik later hoorden dat er lessenpakketten rond werden opgesteld door Amnesty international ben ik na de les thuisgekomen en reeds gaan zoeken op het internet naar het gratis lesmateriaal.
Ze zijn nog niet besteld maar dat gaat zeker nog gebeuren.
Voor kinderen wordt er hier een duidelijk beeld geschetst over de huidige vluchtelingensituaties in de wereld. Dit zal de kinderen dan ook erg aanspreken omdat het over leeftijdsgenootjes gaat.
Ook de materialen die bij de filmpjes gemaakt werden zijn zeer kindvriendelijk en spreken volgens mij de leerlingen echt na. Het zet hen vooral aan het nadenken. Ik vind het dan ook belangrijk dat leerlingen er met elkaar kunnen over praten om meningen te delen en dat ze naar elkaar leren luisteren.
Toen ik zag dat er hiervoor ruimte werd voorzien in het didactisch materiaal was ik wel overtuigd om dit zelf mee te nemen in de klaspraktijk.
Reacties
Een reactie posten